0 comments

Wan Sharmila dengan imej baru, rambut kriting


Semenjak aktres genit kelahiran Johor Bahru, Johor, Wan Sharmila, 28, mula meniti langkah di pentas lakonan tanah air, dia begitu sinonim dengan watak-watak remaja yang berwarna-warni dan penuh ceria. Malah makin lama 'lamaran' lakonannya juga bertambah banyak. Sana sini produser mahu Wan memengang beberapa watak penting. Baru-baru ini Wan mendapat tawaran menjadi guru bernama Siti Hawa untuk telefilem terbaru Bianglala Di Kaki Langit itu juga bakal menyaksikan Wan akan bertudung buat pertama kalinya. Nak bertudung rambut macam dah kembang nie. Hehe.
read more
1 comments

Jokes: rupenyer Udin Yang Pekak

Terlupa Makan Pada satu malam isteri Udin mengejutkan udin yang sedang nyenyak tidur.
Isteri: Bang, bangun bang… bangun la cepat
Udin: hish apa nie kejutkan orang tgh2 malam nie…
Isteri: Abang lupa makan ubatla… cepatla bangun..kan doktor dah pesan kena makan sebelum masuk tidur.
Udin: Ubat apa ?
Isteri: Ubat tidur.
Udin: @#%^#^ ?

Masalah Pendengaran Udin pergi berjumpa doktor mengeluh tentang isterinya yang sudah hilang pendengaran.
“Seberapa burukkah pendengarannya?” tanya doktor.
“Entahlah, Doktor. Yang jelas saya mesti menjerit kalau nak berbual dengannya.”
“Okey, cuba buat macam nie. Berdiri sejauh 6 meter darinya, lalu katakan sesuatu. Kalau dia tak boleh dengar kamu, berdirilah lebih dekat sedikit darinya, lalu katakan yang kamu katakan tadi. Kalau dia tidak juga dengar, dekatkan jarak sedikit demi sedikit. Dengan begitu saya akan tahu berapa jarak maksima pendengarannya.”
Maka, Udin pulang ke rumah dan mendapati isterinya sedang memasak di dapur. Dari jarak 6 meter ia berteriak, “Makan apa kita malam ini?” Tak ada jawapan. Lalu dia jalan depan sedikit lagi, berhenti di jarak 5 meter dan menanyakan hal yang sama. Juga tak terdengar jawapan. Begitu juga pada jarak 3 meter.
Akhirnya, ia berdiri di samping isterinya. “Makan apa kita malam ini?” katanya separuh menjerit.
Si isteri dengan mata yang berlinangan dengan air mata, lalu menjerit:
“Untuk keempat kalinya aku beritahu, KARI KAMBING!!!!”
Rupa2nya si Udin yg pekak!!!!
read more
0 comments

Kisah Benar ~ Kes-kes Sihir Malam Pengantin

Hek eleh...biaso orang dulu2 suka buek pedajal...mak ayah dah sleep..sedaro maro dah titun...suasana dah sonyap..tingal sepasang merpati sejoli duk dak..duk dak..duk dak..Iolah upacara pecah tanah le katakan...

Tongah sodap2 bila sampai final part nak Piling jo...Dayung Patah...Hishhhh kecewa..Jenuhlah ditimang-timang..di jontik2 di belai2 tak gak mau dia naik..merajuk kut..hati berderau...yg Hero dah teraso kepalo dihenyak Steam Roll...Yg mini diam jo..nak merengek malu le pulok...so malam berlalu begitu...di pagi hari...Kuli dah bangun..Hero pun kata..malam tadi penat...tu pasal tak naik...he..he..pagi2 dah bangun..Towkey belum bangun...Mulakan balik acara yg terhenti...sampai nak Piling aje..zap...patah lagi..Aduss...tepuk dahi...

Sihir camni biasanya kengkawan je yg buek...saja nak pedajal kawan...lepas tu paginya ado yg kena golak...di ketawa kan kengkawan...kasar gurau...

Namun kalau dah lebih 3 hari tu bukan gurau dah...Tu mangkuk ayun namanya...

Banyak kaedah nak gurau camni..tapi make sure kawan tu jenis boleh buat gurau...kang berparang...

Dulu ada DEN terimo kes...DEN tgk omak budak jantan sendiri yg upah bomoh buek kat anak laki dio...mental punya mak...dah tak suka menantu...ada ke buek camtu...tapi kalau fikir balik..maybe dia ada niat baik...kira dia taknak menantu tapi dia nak pulangkan balik pada keluarga still intact ( Janda berhias )...takdolah orang suspek apo...cumo kelemahan anak jantan dio yg tak jantan...masalahnya dia buek pakai pisang emas...yg masak sebiji di atas peti...last2 terus mati...Omak dio terlupa buek caro pisang omas ni ada risiko...jangan sampai pisang tu layu habis atau dah tinggal kulit jo..alamat tak dapek nak nolong lagi...tak bercucu le makcik oi...


Itu ikut cara tradisonal le. Sebenarnya masih muleh di ubat...sebab pada hakikatnya pisang tu pun dari tiada menjadi ada menjadi tiada...So kita gunakan lah hakikat semua tu takda..yg ada hanya Allah jua...Ada orang cepat panik bila perawat kata..dah tak dapat nolong sebab mende2 tu dah musnah..samada daun keladi yg diikat tali kasut dan lain2...


Lazimnya kaedah jenis ikat, perawat kenalah prihatin sedikit...sedangkan tangan yg lama tertindih meja pun rasa kebas...inikan pula menda yang lama diikat tanpa ada aliran darah pastilah kebas...Walau sudah dipulih sihirnya...kenalah di alirkan kembali dan diadjustkan urat2 zakar tu. Kalau sapu minyak Kelapa Kotai pun ok...he..he..he..

Biasanya kes camni akan berlarutan. Meskipun pasangan tersebut berjaya melakukan upacara pecah tanah.. Antara kes yg den temui...suami terasa amat sakit seperti di garit jarum...lantas cepat berhenti. Isteri pula ada yg sampai tahap busuk hanyir sehingga terpaksa masuk hospital.
read more