Lawak selamber

Cerita 1

Otak Seorang Mat Rempit



Pada suatu hari, seorang mat rempit yang aktif dalam perlumbaan haram telah
mendapat habuannya.
Kemalangan itu begitu ngeri hingga sebatang besi telah
tercucuk di kepalanya.
Menurut doktor, jika besi itu tidak mengenai otak,
pelajar itu mempunyai harapan untuk diselamatkan.


Mendengar penjelasan doktor itu, bapa berkenaan berkata: "Dia akan selamat
kerana besi itu pasti tidak dapat mengenai otaknya.
"

Doktor yang kagum dengan keyakinan si bapa ini terus bertanya: "Bagaimana
pak cik boleh begitu yakin, hingga perkataan isya'Allah pun pak cik tak
sebut?".


Sampuk si bapa: "Masakan besi itu boleh mengenai otaknya kerana dia memang
TAK ADA OTAK, kalau dia ada otak, tentu dia tak buat kerja gila lagi
merbahaya ini, buat abis duit aku jer anto belajor!". heheheeeee.. .

Cerita 2

Badak dan monyet (sape lagi bijak dan kejam??!) Alhikayat, dalam sebuah hutan ada seekor badak sumbu dan seekor monyet. Mereka ni memang tak pernah baik, selalu jer bertengkar..

Pada suatu hari, sedang mereka bertengkar, mereka terjumpa sebuah pelita ajaib. Dipendekkan cerita, setelah digosok,keluarlah seekor jin. Jin itu setuju untuk mengabulkan tiga permintaan bagi kedua2 menatang itu.


Permintaan 1 Badak : Saya mau semua badak sumbu di dalam hutan ini adalah betina, kecuali saya...hehe.


Permintaan 1 Monyet : Saya mau sebuah motor Harley Davidson

Jin tu kelip mata, bling... semua badak lain kat situ jadi betina, pastu ada sebuah Harley Davidson 1300cc warna hitam...

Permintaan 2 badak : Saya mau semua badak sumbu kat negeri pahang ni betina kecuali saya.. hehe

Permintaan 2 monyet : Saya mau jaket kulit hitam dengan helmet Shoei

Jin tu kelip mata lagi, bling... semua badak di pahang dah jadi betina, dan monyet tu pun dapat barang2 mat motornya tu..

Lepas tu jin tu kata "Ini permintaan terakhir kamu, pikirlah dengan baik2"

Badak tu pikir sejenak lepas tu kata " Saya mau semua badak sumbu kat Malaysia ni betina yang cun melencun ghilerrr... kecuali saya".


Jin tu pun kelipkan mata and then bling... maka tinggallah badak tu satu2nya badak jantan satu Malayanihh..

"Hah monyet, awak nak apa pulak.. kasut boot kulit ke?" tanya jin.


Monyet tu memakai helmetnya, naik atas motor Harleynya, start enjin, kemudian melihat pada badak yang tersengih lebarr tu, "Saya mau badak tu jadi GAY"

Jin tu pun kelipkan mata, bling....

Maka meraunglah badak sumbu tu. sepuas2nya.. "Mana aku nak cari badak jantan ni nyah... ish.. tak kuaassa nyah""

Moral: Jangan kawan dengan monyet


0 comments:

Post a Comment