Siapa kata hubungan seks hanya memberi kenikmatan?

Mari kita berkongsi satu fakta :Siapa kata hubungan seks hanya memberi kenikmatan?ini beberapa hasil kajian tentang manfaat lain dari seks.

1. Saat aktiviti seks, wanita akan memproduksi hormon estrogen dua kalilebih besar. Seperti diketahui, hormon itu bagus untuk kesehatan rambut dankulit, karena itu hubungan seks rutin akan membuat awet muda.

2. Hubungan seks sering disertai keringat. Itu ertinya, metabolisme tubuhdirangsang untuk bekerja dengan baik. Keringat juga membuang zat racun daridalam tubuh.

3. Seks selama 26 minit [hingga klimaks], sama dengan jogging atau renang 20putaran, yang boleh membakar kalori dari separuh pizza saiz biasa / regular.Baik untuk diet dan menjaga berat tubuh ideal.

4. Hubungan seks yang dilakukan suka sama suka, memacu pelepasan andhorpinke darah, hingga membuat tubuh terasa ringan dan menyenangkan. Baik untukmengurangi stress sehingga dapat sebagai aktiviti santai yang palingsederhana.

5. Seks memberi ubat,kerana Hormon oxytocin yang dikeluarkan sesaat setelahklimaks, adalah ubat penenang paling aman. Jangan hairan anda akan terasaingin tidur, setelah selesai berhubungan intim.

6. Seks tanpa ciuman terasa hambar.Padahal, ciuman itu merangsang produksi saliva, yang baik untukmempertahankan keasaman mulut dan membanteras pembiakan bakteria disana.

7. Berhubungan intim selama 20 minit [tidak termasuk foreplay] amat baikuntuk melatih kerja kardiovaskular. Ia dapat memperlancar aliran darah daridan ke jantung. Bagus untuk kekuatan jantung dan mengurangi sakit kepala.

8. Aktiviti seks yang rutin minimal 2 hari sekali akan menyegarkan otak danmengatasi tekanan dari bebanan kerja seharian karena kerja jantung dilatihlebih aktif sehingga bekalan darah ke kepala akan meningkat kesan daripadaitu.

9. Seks juga merangsang produksi antihistamine, hormon di dalam badan yangsangat bermanfaat bagi daya tahan tubuh, termasuk melancarkan pernafasan.

10. Hubungan seks yang kerap dan teratur dapat menjaga bentuk tubuh wanitaterutama bahagan perut kerana gerakan yang terpusat pada pinggul danselangkangan akan membantu membakar lemak di kawasan tersebut.

11. Gerakan oral seks selama 5 minit dapat membuat otot muka menjadi lebihlentur dan segar. Sama dengan aktiviti tertawa sepanjang 30 minit.

12. Cairan air mani yang dikeluarkan pada saat ejakulasi dapat dimanfaatkansebagai masker kulit karena kandungan protein dan mineral sangat baiksebagai nutrisi kulit. Biarkan cairan sperma mengering sendiri diataspermukaan kulit baru dibersihkan.

13. Hubungan seks yang sopan dan berjadual akan membantu menjaga tahapkesihatan vagina, kerana bentuk kepala penis dan gerakan penis dalam vaginaselama melakukan aktiviti seks membantu membersihkan liang vagina denganefektif dan menjadikan vagina sentiasa lembap.Tentu, untuk hasil yang maksima, hubungan intim sebaiknya hanya dilakukansecara aman bersama pasangan. Untuk lebih romantik, selalu tukar tempatselain dari bilik tidur, ini akan membangkitkan ghairah yang lebih hebat.

0 comments:

Post a Comment