Kaki punya cerita

Satu hari,Din bawak moto TZM dia laju sekali kat highway...pas tu entah macam mana dia terbabas terus eksiden,nasib baik tak mati....yang nasib tak baiknya kaki kanan Din kena potong dari paras bawah lutut sebab dah hancur..kenalah Din pakai tongkat tupang.Nasib baik Din ada masuk insuran(nasib baik lagi)...tak lama pas tu Din dapat pampasan RM150,000...suke nyer dier!!Dgn duit tu Din beli kaki bionic gantikan kaki kanan dia yang kena potong...taklah kena pakai tongkat lagi walaupun Din jalan tempang sikit.Satu hari Din mengurat satu awek nama Peah kat Stesyen Bas....walaupun Din ni tempang sikit tapi muka dia handsome gak...lagi pun dia punya ayat pun power!.Peah jadik...Din pun jadik,dua dua deal!tapi Din tak pecah lubang pasal kaki dia.Dua dua family pun set...Din & Peah pun kahwin.Seronoklah Peah dapat laki handsome banyak duit walaupun tempang sikit....Masa malam pertama tu kat rumah Peah..Din pakai kain sarung pelikat,Peah pakai kain batik....

Pagi pagi lagi...Peah dah bangun.Masa tu Peah pakai kain sarung pelikat dia terus terpa ibu dia Mak Gayah yang sedang goreng cekodok...dengan muka terkejut dan sedih Peah kata kat mak dia...
"Mak..mak...laki Peah satu kaki makkkk!"
Terlopong mulut Mak Gayah dengar,macam nak terlepas
sudip ditangan dia.
"Iyer ke nie Peah?"...tanya Mak Gayah inginkan kepastian.
""Iyerlah mak..takkan Peah nak bohongkan mak"..terang Peah.Mak Gayah pun lalu dekatkan mulut dia kat telinga Peah dan membisikkan sesuatu.
"Eloklah tuuuuu...abah kau dulu 6 inci jer"...kata Mak Peah sambil tersenyum sumbing memandang kain sarung pelikat Din yang Peah pakai.

(Cerita ini hanyalah rekaan semata mata...tidak ada kena mengena dengan yang idup atau yang dah meninggal)

0 comments:

Post a Comment